EliesinKenia.reismee.nl

Safari

Na lang wachten, wikken en wegen en onderhandelen was het dan zover: Op Safari!
Het ‘ probleem' met die safari was, dat alle andere meiden hier al een keer geweest waren en dus niet nog een keer meewilden. Daarom zou Bongo, de safariman, proberen te regelen dat ik met een andere groep (toeristen) mee zou kunnen. Helaas lukte dat telkens niet. Eerst omdat er gewoon te weinig mensen waren die op safari wilden (het toeristenseizoen komt moeizaam op gang, door oa het AL Sjabab gedoe), later omdat mijn planning niet matchte met de groep die ging. Ik wilde nl. zoveel mogelijk tijd op Port Reizschool zijn en geen dagen ‘inleveren' om op safari te gaan.
Vorige week ging de trip op het laatste moment toch niet door en daarna begon de tijd toch wel te dringen. Dit weekend is het laatste weekend dat ik zou kunnen.
Een andere optie was, om dan maar alleen op safari te gaan. En dan een trip te doen van één dag. Dan had ik toch een safari, maar was ik er niet teveel Kenia-dagen aan kwijt!
Omdat zich verder geen nieuwe groepen of andere oplossingen aandienden, heb ik er inderdaad voor gekozen om een privé-safari te boeken!
Uiteraard hoort bij zo'n decadente trip ook een decadente prijs, want er is niemand om de kosten van auto en chauffeur mee te delen. Tja, je moet er wat voor over hebben ;-)
(Ik kreeg trouwens nog wel 20 euro korting, maar dan zou ik mijn eigen lunch mee moeten nemen. Prima toch? Zo heeft mijn moeder het me ook geleerd: zelf je broodjes en flesje drinken meenemen ipv dezelfde broodjes drie keer zo duur onderweg kopen;-)

Om 5.30 stond Hendry, mijn driver voor vandaag, voor de deur. En daar gingen we: op naar Tsavo East! Om half 8 waren we op de plaats van bestemming en kon het avontuur beginnen..
Het dak van het busje ging omhoog, zodat ik als een koningin kon gaan staan en goed zicht had op de omgeving.
Het was in het begin stilletjes wat de dieren betreft.. Het had de dagen ervoor erg geregend in Tsavo, dus de beesten hielden zich verborgen of waren naar droger gebieden vertrokken. Jammerjammer..
Toch vond ik het rijden op zich al geweldig: Mijn hoofd uit het dak, de wind door mijn haren, de warme kruidige Afrika geur, vermengd met de lucht van natte groene bladeren en een prachtig uitzicht: ja ik kreeg er echt kippenvel van, van geluk!

En na een tijd geduld hebben, zagen we de eerste dieren: gazellen, impala's , zebra's , prachtige vogels in allerlei kleuren en maten. Later nog giraffen, véél olifanten, bavianen, dik-diks (mini hertjes), emoe's en pumbaatjes (van die wrattenzwijnen). Oja en nog een eng beest: leek net een minidinosaurus of een mega- hagedis: brr..
Van de Big Five heb ik de neushoorn, buffels en de leeuw gemist. Maar de rhino komt in Tsavo East haast niet voor en de buffels hadden ze ook al weken niet gezien.
Van de leeuw hebben we wel de sporen gezien, maar king zelf was nergens te bekennen.
Dat is trouwens wel geinig: je ziet verse sporen in het zand, dus hij móet ergens in de buurt zijn (of er net geweest zijn). En dan is het zo spannend: alle kanten op turen... Zouden we hem zien??!
Helaas nu niet dus, maar gewoon die spanning is al leuk!

AL met al was het een geweldige dag! Ik zal zo snel mogelijk proberen de foto's online te zetten. Ja dat was nog wat met die foto's. Aan het eind van de morgen begon het lampje van de batterij van mijn fototoestel te knipperen. Teken dat de batterij bijna op is. Gelukkig heeft tie het tot het einde toe volgehouden!!

De komende dagen zal ik geen blog online kunnen zetten, omdat ik met de mobile clinic weg ben. Ik zal per dag wel wat aantekeningen maken, zodat ik jullie later precies mijn belevenissen kan vertellen!

Reacties

Reacties

Wim van der Spek

Elies,
Ik heb je extra fotoruimte gegeven.
Nu wil ik je wel zelf een keer op de foto zien, dan alleen die konten van die dieren.
Jouw foto mag gewoon aan de voorzijde worden genomen.
Leuke verhalen schrijf je.
Als je de fysiotherapie zat bent kun je altijd nog journaliste worden.
Groetjes en nog veel mooie belevingen toegewenst.
Wim.

Yessica

Wat gaaf :) ga nu even je foto's bekijken! Enneh... we hebben samen bijna de big five...alleen de leeuw mist nog! X

Bert

Jij zorgt op jou beurt weer voor een stukje ontspanning in mijn Nederlandse bestaan ! Prachtig die verhalen en foto's
Ik ben blij dat je niet op z'n hollands naar je portemonnaie gekeken hebt , maar gewoon alleen op safari bent gegaan. Zo'n kans krijg je niet elke dag en met jou inzet is en stukje "sight seeing"/ontspanning ook heel belangrijk.
groetjes, en nog een heel fijne week met de mobile clinic
papa

Anton

He schat, ik zie dat je weer op internet kon, en ga er stiekem vanuit dat je dus terug bent van de clinic. Mooie fotos weer hoor, ik mis alleen het mooiste nog....jou persoon. Hoop je snel weer even te kunnen spreken schat. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!